Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
evento

Conferencia “La transformación personal en la comunicación para el cambio social” 10 November 2022

Conferencia “La transformación personal en la comunicación para el cambio social”
FECHA Y LUGAR DE CELEBRACIÓN:
10/11/2022 a las 13:30 hs. Salón de Actos

 

PONENTE:
Amparo Cadavid Bringe
Licenciada en Ciencias Sociales (Historia, Pontificia Universidad Javeriana, 1972), Especialista en Radio Educativa (Tavistock House of Education (Londres, 1979), MA. Communication for Develoment (Simon Fraser University, BC, Canada, 1989), Maestra en Comunicación, Pontificia Universidad Javeriana, 2007), Candidata a Doctora en Comunicación por la Universidad Nacional de La Plata, UNLP, Argentina. Formación como investigadora, profesora, consultora en comunicación para el cambio social. Directora de investigaciones de la Facultad de Comunicación y Lenguaje de la Universidad Javeriana (Bogotá, 2003-2009) Decana Facultad de Ciencias de la Comunicación (Uniminuto, 2010-2017). Profesora titular de la Maestría en Comunicación, Desarrollo y Cambio Social de UNIMINUTO (2017-2022). Profesora invitada por universidades en Colombia, México, Argentina, El Salvador, Bolivia, Estados Unidos, Australia, Pakistan, Ghana, España e Inglaterra. Autora y editora de libros, capítulos, artículos, ponencias, cartillas, módulos y películas en comunicación y cambio social, medios, agua y medio ambiente, violencia, construcción de paz, surgidos de estudios e investigaciones. Pertenece a las redes internacionales de comunicación: IAMCR-International Association for Media and Communication Research (Coordinadora del Community Communication and Alternative Media Section); OurMedia/NuestrosMedios; fue coordinadora (2014-2020) del grupo de Comunicación y Cambio Social de la Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación– ALAIC. Miembros de la Asociación Colombiana de Investigadores de la Comunicación. ACICO.

 

DESARROLLO:
En la conferencia “La transformación personal en la comunicación para el cambio social” se planeará y expondrá uno de los lineamientos de desarrollo de la comunicación que, si bien estaban latentes y con evidencias anteriormente, la pandemia del Covid y su consecuente manejo impulsaron y dinamizaron exponencialmente. Se trata de lo conocido como “La comunicación para el cambio social y de comportamiento” que se ha posicionado con fuerza en entidades internacionales de cooperación y en las instituciones corresponsables de los estados del mundo. Debate esa nueva tendencia y sus características, frente a lo ya planteado y debatido en las etapas anteriores, con referencia a los impactos a nivel subjetivo e individual que deben impactar en la cultura para lograr transformaciones.