Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
noticia

4 estudiantes del Grado en Publicidad y Relaciones Públicas ganadores en el Tour c de c 2024 23 January 2024

4 estudiantes del Grado en Publicidad y Relaciones Públicas ganadores en el Tour c de c 2024

En la línea de años anteriores, 4 estudiantes del Grado en Publicidad y Relaciones Públicas y sus dobles grados han resultado ganadores del Tour c de c, organizado por el Club de Creativos. Antonio Maestre, Carmen Navarro, Laura Romero y María del Carmen Soriano son parte de los 31 ganadores de esta edición de este importante concurso creativo nacional, tras haber diseñado una campaña de captación de socias y recursos para la marca teta&teta.

El Tour c de c no es un concurso más, sino que constituye una experiencia más amplia y, en muchas ocasiones, una de las vías más relevantes de inserción laboral en el mundo de la creatividad publicitaria. Los 30 ganadores nacionales reciben un curso online con varios directores creativos, el tour de agencias (trabajos semanales con 6 agencias relevantes a escala nacional/internacional, con 3 visitas a cada una), y un training de 3 meses habitualmente prorrogables en una de dichas agencias. No sucede siempre, pero en muchas ocasiones los estudiantes consiguen quedarse a trabajar en ellas o, al menos, abrir un camino profesional en el mundo de las agencias mucho más rápidamente que el resto y hacerlo sin tener que pasar por una escuela de portfolio o similar. Las agencias que participarán en esta edición son: Rosàs Agency, Accenture Song, Arena Media, Be a Lion, Buzz Marketing, Darwin&Verne, Está-Pasando, Evercom, Fuego Camina Conmigo, Havas, La Despensa, Lola MullenLowe,  Media.Monks, Ogilvy, Sra. Rushmore y Wunderman Thompson.

Estos resultados mantienen la trayectoria habitual de la Universidad de Cádiz, dado que todos los años resultan ganadores un número de estudiantes que está muy por encima de la ratio que supondría una distribución equitativa entre las universidades españolas (4 en 2024, 5 en 2023, etc.), lo que demuestra que los resultados no son casualidad, y el propio c de c nos considera una referencia en creatividad publicitaria.

Más información en la web del Club de Creativos.